Najlepsza przedtreningówka – tylko 3 składniki!

Najlepsza przedtreningówka

Najlepsza przedtreningówka – z czego się składa? Zastanawiałeś się kiedyś co takiego znajduje się w tych najbardziej popularnych Preworkout’ach?
Tak na prawdę większość tych najbardziej popularnych przedtreningówek zawiera dużo niepotrzebnych rzeczy, które albo praktycznie w ogóle nie działają, albo działają w sposób mocno znikomy. Dodatkowo mają duży narzut, aby firmy mogły zarabiać. Dlatego najlepiej samemu komponować sobie stacki przedtreningowe. Jak to zrobić? Pokażemy wam dziś kilka najbardziej przebadanych i najskuteczniejszych substancji, które w połączeniu dadzą Ci niezłego kopa na treningu!

Chcesz obliczyć swoje zapotrzebowanie kaloryczne i osiągnąć swój cel sylwetkowy? Sprawdź nasz KALKULATOR KALORII!

Kofeina – najbardziej popularny stymulant

Kofeina to najbardziej popularny stymulant ośrodkowego układu nerwowego. Pomaga ona przede wszystkim zredukować zmęczenie, co przekłada się na większą pracę wykonaną na treningu. Badanie, które zostało przeprowadzone na graczach Rugby pokazało, że nasza kofeina działa też mocno przy niedoborze snu.

Dawkowanie kofeiny jest zależne od wagi. Najlepiej trzymać się dawki od 3 do 6 mg na kilogram masy ciała.

L-Cytrulina – najlepsza przedtreningówka musi zawierać booster NO!

Cytrulina jest znanym boosterem tlenku azotu, który pozwala nam osiągnąć tak zwaną “pompę mięśniową”. Tlenek azotu sprawia też, że nasza wydolność na treningu jest większa, co przekłada się na większą ilość wykonanej pracy.

Badanie pokazały też, że spożycie 8g czystej cytruliny spowodało zwiększenie liczby powtórzeń w 3 i 4 serii roboczej aż o 53%, co jest fenomenalnym wynikiem.

Spożycie takiej dawki cytruliny spowodowało też zmniejszenie ilości tak zwanych DOMS’ów (Delayed Onset Muscle Soreness), czyli tak zwanych zakwasów, które tak na prawdę zakwasami nie są. Odnotowano ich duży spadek na 24h po wykonanym treningu.
Cytrulina poprawia też jakość erekcji, więc może być wykorzystana jako najlepsza przedtreningówka przed innymi rodzajami treningu. 😀
Polecamy też kupować czystą L-Cytrulinę, a nie jej popularną formę – jabłczan cytrliny. Firmy suplementacyjne często próbują nas oszukiwać, nie podając proporcji między samą cytruliną a kwasem jabłkowym, co sprawia, że czasami na 10g jabłczanu mamy tylko 5g czystej cytruliny.

L-Tyrozyna – nietypowy składnik preworkout

Kolejna na liście jest L-Tyrozyna. Nietypowy suplement, a właściwie aminokwas, który odpowiada za balans neurotransmiterów w naszym organizmie. Jest ona bezpośrednim substratem wyjściowym do wytwarzania Tyroksyny, która odpowiada za poprawną pracę tarczycy. Aminokwas ten jest też odpowiedzialny za produkcję dopaminy, noradrenaliny oraz epinefryny (adrenaliny), które pomagają nam uzyskać lepszy nastrój oraz większe skupienie na treningu.

Najlepsza przedtreningówka – możliwe dodatki

Do naszej przedtreningówki możemy też dodać pewne składniki, które nie są potrzebne, ale na pewno pomogą.

Przykładem jest Alpha-GPC lub inne formy choliny, które pomogą wam uzyskać lepsze skupienie na treningu oraz lepszą aktywacje włókien mięśniowych, co będzie spowodowane większym stężeniem acetylocholiny w organizmie. Nie są to jednak aż tak diametralne zmiany, żebyś poczuł drastyczną zmianę na treningu.

Są też suplementy, które mają udokumentowane działanie jeśli chodzi o efektywność treningową, chociażby kreatyna lub beta-alanina. Są to jednak substancje, które nie działają doraźnie. Można je więc przyjmować codziennie, nie tylko przed treningiem.

Jeśli macie jakieś składniki, bez których porządna przedtreningówka nie istnieje, dajcie znać! Możecie też obejrzeć materiał video w tym temacie:

Najlepsza przedtreningówka – podsumowanie

Najlepsza przedtreningówka to pojęcie względne, ale bez problemu możemy sami skomponować sobie odpowiedni stack, który zadowoli niejednego bywalca siłowni. Nie trzeba wydawać kasy pieniędzy na mieszanki, które zawierają niepotrzebne składniki, a dodatkowo ich obrandowanie kosztuje nas dodatkowe pieniądze.

Te 3 wymienione składniki sprawią, że wasz trening będzie o niebo lepszy. A być może skusicie na małe dodatki, w postaci chociażby choliny, wspomnianej wcześniej. 🙂 Wybór należy do was.

Zobacz też:

Podobne posty